24.06.2012

Ocalić życie od śmierci i zapomnienia....


Trafiła do moich rąk mała szara niepozorna niepozorna książeczka...o treści barwnej bogatej i porywającej...

Książka jest udokumentowanym zapisem wspomnień autora z pobytu na Syberii.Pewnego niedzielnego popołudnia do domu autora wkracza NKWD i z nieznanych przyczyn oskarża go o głoszenie kłamliwej propagandy po przez mówienie,że oficerów polskich w Katyniu zabili Rosjanie...Niewiarygodne jak w jednej chwili w owych czasach mogło przeobrazić życie człowieka-traci rodzinne szczęście i zostaje zesłany na głód, chłód i katorżniczą pracę w okowach syberyjskiej tajgi.
Z każdą przeczytaną kartką coraz mocniej wzrastał we mnie podziw i szacunek do bohatera...Zastanawiało mnie jak w tak ciężkiej sytuacji cierpiąc ból,dokuczliwe zimno,upokorzenie zachować jasność umysłu,szacunek i pomoc bliźniemu,gdzie niejednokrotnie taką pomocą narażało się zycie własne podwójnie...Jak żyć wiedząc,że jest się oskarżonym niesłusznie,kiedy życie przelicza się na godziny mając w świadomości myśl,że szare śniegi Syberii to nasz dom. Dopóki wróg brutalnie nie przerwie tlącego się nikłym blaskiem istnienia.Kiedy bohaterowi zdaje się,że jego los zmierza ku jednemu,a na ustach pozostaje cichy szept modlitwy przychodzi myśl,że tylko ręka boska uratować go może...Cichy szept modlitwy i różaniec głęboko ukryty w kufajce mocno przyciśnięty do piersi pozwala przetrwać i daje nadzieje,że to jeszcze nie jego czas...
Bardzo się cieszę,że przeczytałam tę książkę...wzbudziła we mnie wiele emocji od cichej łzy stoczonej po policzku,niepewność,lęk,po radość i zaskoczenie..Zaskoczenie bo okazuje się,że w obliczu beznadziejnej sytuacji, w otoczeniu drutów kolczastych można pięknie kochać.....


 Rysunki też piękne malowane ołówkiem czego zdjęcia niestety nie oddają (tak wiem aparat mam do bani;-0 NIESTETY) Książka wydana w 2011r Wydawnictwo Nowe stron 255.
 
                 
                                                                 Missy


3 komentarze:

  1. Dziękuję ... za pobyt u mnie, za słowa ... dziękuję ...

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wiedziałam o tej książce, a to zdecydowanie krąg moich zainteresowań, wystarczy powiedzieć Syberia i od razu jestem cała na tak. Będę szukać. Pewnie tylko Allegro wchodzi w grę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakoś komentarze od Pani na mojej liście pojawiły się dopiero dzisiaj dlatego odpowiadam z opóźnieniem.Też lubię taka tematykę książek;-)Odgadła Pani,tak dobra książka kupiona za śmieszną cenę na Allegro.Dlatego tym bardziej polecam;-)Dziękuję za komentarz.Pozdrawiam.

      Usuń